6 ابزار لازم در بازاریابی برای شروع کسب و کار

۳۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
برای بازاریابی موثر کسب و کار کوچک خود، به ابزار مناسب نیاز دارید. به هر حال، بازاریابی یکی از مهمترین عناصر راه اندازی موفقیت آمیز یک تجارت جدید است. مجموعه‌ای از مواد بازاریابی با طراحی خوب و مبتنی بر برند می‌تواند به شما کمک کند با مشتریان و مشتریان ایده‌آل خود ارتباط برقرار کنید، در مورد محصولات یا خدمات خود اطلاعات کسب کنید، اعتبار خود را افزایش دهید و سر و صدای زیادی در اطراف کسب‌وکارتان ایجاد کنید.
اما مواد بازاریابی مناسب برای کسب و کارهای کوچک دقیقا چیست؟ بیایید نگاهی به 6 ابزاری که هر مالک باید داشته باشد بیندازیم... به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید.
 
یک لوگو
کارت بازرگانی
یک وبسایت
کارت پستال و بروشور
بروشورها
رسانه های اجتماعی
برای سفارش تقویم رومیزی 1402 ، سالنامه 1402 و سررسید 1402 کلیک کنید.
 
1. یک لوگو
لوگوی خود را به عنوان چهره کسب و کار خود در نظر بگیرید. از آنجایی که در هر چیزی که به کسب و کار شما مربوط می شود (مانند وب سایت، کارت ویزیت و لباس های مارک دار) نمایش داده می شود، اولین عنصر طراحی است که مشتریان و مشتریان با برند شما مرتبط می کنند. و به عنوان چهره کسب و کار شما، یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است که در اختیار شماست.
 
اما همه لوگوها به یک اندازه ایجاد نمی شوند. شما نمی‌توانید یک طراحی لوگوی عمومی، شلخته یا غیرحرفه‌ای را کنار هم قرار دهید و انتظار داشته باشید که نتایج را به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید لوگوی شما به‌طور مؤثری کسب‌وکارتان را بازاریابی کند، برند شما را به رسمیت بشناسد و با مشتریانتان ارتباط برقرار کند، به لوگویی نیاز دارید که به خوبی طراحی شده باشد و نشان‌دهنده برند شما باشد.
 
و، مگر اینکه شما یک طراح باشید، این احتمالا به معنای دریافت یک طراحی لوگوی سفارشی حرفه ای است. این قطعا یک سرمایه گذاری است، اما یک سرمایه ارزشمند است. لوگوی مناسب نه تنها برند شما را قوی‌تر و کسب‌وکار شما را به یاد ماندنی‌تر می‌کند، بلکه قطعه ارزشمندی از بسته برند تجاری کوچک شما برای سال‌های آینده خواهد بود.
2. کارت ویزیت
هنگامی که لوگوی شما طراحی شد، زمان آن رسیده است که بقیه مواد بازاریابی خود را ایجاد کنید ... با کارت ویزیت خود شروع کنید. وقتی نوبت به طراحی کارت ویزیت شما می رسد، تنها چیزی که نیاز دارید لوگو، اطلاعات تماس و ابعاد مناسب است. از آنجا، می توانید کارت خود را طراحی کنید و شروع به استفاده از آن برای ایجاد ارتباطات و اطلاع رسانی در مورد کسب و کار خود کنید.
 
کارت‌های ویزیت یک ابزار بازاریابی بسیار متنوع برای کسب‌وکارهای کوچک هستند که می‌توانید از آنها برای موارد زیر استفاده کنید:
 
با مشتریان و مشتریان ارتباط برقرار کنید. سنتی ترین روش استفاده از کارت ویزیت نیز یکی از موثرترین آنهاست. هنگامی که با مشتری یا شریک احتمالی ملاقات می کنید، کارتی به آنها بدهید تا از کسب و کار شما و نحوه ارتباط با شما مطلع شوند.
در جامعه خود دید ایجاد کنید. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به بازاریابی در جامعه محلی خود متکی هستند و کارت‌های ویزیت می‌توانند راهی عالی برای انجام این کار باشند. ممکن است کارت ویزیت خود را روی تابلوهای اعلانات کافی شاپ های محلی قرار دهید یا خود را به دیگر صاحبان مشاغل محلی معرفی کنید و بخواهید که پشته ای از کارت ها را پشت سر بگذارید. هرچه کارت ویزیت بیشتری وارد جامعه کنید، کسب و کار شما بیشتر دیده می شود...و بازاریابی شما موفق تر خواهد بود.
بازار در پرواز. فرصت‌ها برای بازاریابی کسب‌وکار شما می‌توانند زمانی که انتظارش را ندارید به دست بیاورند - و نگه داشتن کارت‌های ویزیت در دسترس شما اطمینان می‌دهد که برای هر کاری آماده هستید. برای مثال، ممکن است هنگام تعطیلات با یک سرمایه گذار علاقه مند در صف فروشگاه مواد غذایی یا یک مشتری بالقوه ملاقات کنید. اگر با یک کارت ویزیت آماده هستید، می توانید از این برخوردهای شانسی برای بازاریابی و رشد کسب و کار خود در پرواز استفاده کنید.
3. یک وب سایت
اکثر مردم زمانی که می خواهند درباره یک کسب و کار بیشتر بدانند به اینترنت روی می آورند. بنابراین، یک وب سایت خوب طراحی شده است. نه تنها یک وب سایت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد، بلکه یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد پیشنهادات شما، ایجاد اعتماد با مشتریان و مشتریان و نشان دادن اینکه چرا شما کسی هستید که می خواهند با آن تجارت کنند.
 
مانند لوگوی شما، وب سایت شما یک ماده بازاریابی است که قرار است در معرض دید زیادی قرار گیرد—بنابراین مهم است که طراحی را بکار ببرید. اگر در زمینه طراحی وب سابقه نداشته باشید، باید برنامه ریزی کنید که از خدمات طراحی وب سایت حرفه ای استفاده کنید تا مطمئن شوید که سایت نهایی شما نتایج مورد نظر شما را به دست می آورد.
 
در حالی که یک طراحی وب سایت موثر به کسب و کار و مشتریان شما بستگی دارد، در اینجا چند عنصر جهانی وجود دارد که باید آنها را بگنجانید:
 
نام تجاری شما برای اینکه وب سایت شما یک ابزار بازاریابی موثر باشد، مردم باید بتوانند تشخیص دهند که وب سایتی برای کسب و کار شماست. مطمئن شوید که از پالت رنگ برند خود استفاده کرده و لوگوی خود را در هر صفحه قرار دهید.
اطلاعات تماس. مانند کارت ویزیت خود، می خواهید اطلاعات تماس خود (از جمله ایمیل، شماره تلفن و آدرس) را در وب سایت خود قرار دهید.
بخش "درباره ما". وب سایت شما فرصتی عالی برای گفتن به مشتریان بالقوه شما ارائه می دهد - و بخش «درباره ما» که داستان کسب و کار شما را بیان می کند، راهی عالی برای انجام آن است.
اطلاعات محصول و خدمات. علاوه بر این که به مشتریان خود بگویید که هستید، وب سایت شما باید به مشتریان نیز بگوید که چه کاری انجام می دهید - که به معنی شامل اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدماتی است که ارائه می دهید. (بسته به مدل کسب و کار شما، این ممکن است شامل فروش مستقیم آن محصولات و خدمات در وب سایت شما باشد.)
ساعات عملکرد. اگر صاحب یک تجارت آجر و ملات هستید، مشتریان شما باید بدانند که چه زمانی باز هستید. ساعات کار خود را در وب سایت خود در مکانی آسان برای یافتن قرار دهید.
دسته های رسانه های اجتماعی پیوندهایی به پروفایل های اجتماعی خود را در وب سایت خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.
4. کارت پستال و بروشور
کارت پستال ها و بروشورها برخی از همه کاره ترین مواد بازاریابی برای مشاغل کوچک هستند، به ویژه برای رویدادها یا بازاریابی محلی. آنها بزرگتر از یک کارت ویزیت هستند، بنابراین می توانید اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار خود، همراه با تصاویر جالب یا حتی یک پیشنهاد تبلیغاتی درج کنید. اما مانند کارت ویزیت، کارت پستال ها و بروشورها بسیار قابل حمل هستند. می‌توانید پشته‌ای از کارت‌پستال‌ها را در اختیار دیگر صاحبان کسب‌وکارهای محلی بگذارید تا به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید، یا می‌توانید آگهی‌هایی را روی تابلوهای پیام محلی پست کنید تا دیده شدن برند را افزایش دهید. همچنین می‌توانید کارت‌پستال‌ها و بروشورها را در کیسه‌های خرید و سفارش‌های بسته‌بندی شده قرار دهید تا مشتریان را تشویق کنید که برگردند. کارت پستال ها همچنین برای بازاریابی پستی بسیار خوب عمل می کنند. به دلیل اندازه و پرداخت آنها، آنها تمایل دارند از انواع دیگر نامه ها متمایز شوند و جلب توجه مشتریان را آسان می کند.
 
کارت پستال‌ها و بروشورها در انواع مختلفی از سبک‌ها، روکش‌ها و وزن‌های کاغذ عرضه می‌شوند و آنچه را که بازاریابی می‌کنید تعیین می‌کند که چه تعداد باید سفارش دهید. برای مثال، می‌خواهید یک پشته بزرگ برای کارت‌پستال‌ها و آگهی‌های «همیشه سبز» بیشتر سفارش دهید، در حالی که برای پیشنهادهای تبلیغاتی با زمان محدود به تعداد زیادی نیاز ندارید.
5. بروشورها
گاهی اوقات، شما نیاز دارید که اطلاعات بازاریابی زیادی را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید - اما باید آن اطلاعات را در قالبی فشرده ارائه دهید. اینجاست که بروشورها به کار می آیند.
 
بروشورها می توانند به شما در بازاریابی کسب و کارتان به طرق مختلف کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید از بروشور برای بیان داستان کسب و کار خود استفاده کنید، مانند بخش «درباره ما» در وب سایت خود. شما می توانید از بروشور برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات عمیق در مورد یک محصول یا خدمات خاص، برای تبلیغ یک رویداد آینده یا معرفی سرمایه گذاران بالقوه استفاده کنید.
6. رسانه های اجتماعی
حضور آنلاین برای هر کسب و کار کوچکی حیاتی است، به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید... و فراتر از وب سایت خود، باید در رسانه های اجتماعی فعال باشید. ابتدا در نظر بگیرید که کدام پلتفرم ها برای کسب و کار شما بهترین هستند. اینستاگرام یک پلت فرم قابل خرید است که بسیار بصری است - بنابراین اگر از محصولات خود عکاسی زیبایی دارید، این می تواند یک پلت فرم عالی برای شما باشد. آیا به مکانی برای ارسال به‌روزرسانی‌های مربوط به کسب‌وکارتان نیاز دارید و می‌خواهید با مشتریان خود تعاملات معمولی داشته باشید؟ به توییتر یا فیسبوک مراجعه کنید. یا شاید شما در حال حاضر زمان آزاد خود را در TikTok صرف می کنید - چرا یک حساب جداگانه برای کسب و کار خود ایجاد نمی کنید تا آموزش ها یا محتوای پشت صحنه را به اشتراک بگذارید؟ صرف نظر از اینکه در چه صنعتی هستید، رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی است که می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید، با مشتریان خود تعامل داشته باشید و هر چیزی را که کسب و کار شما ارائه می دهد به نمایش بگذارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.